Operaatio Korpikotka

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Korpikotka

Viesti Kirjoittaja Korpikotka »

Tänään ainakin oli hauskaa tulla yövuoroon, kun on viimenen yökötys! :smt002 Hauskemmaksi asian teki vielä se, että sain varmistuksen siihen asiaan, että meille todellakin muuttaa 8 kaakattajaa, kunhan vain saan asiat siihen malliin kuntoon!

Nyt on taas uutta intoa pakertaa kanalan kimpussa!
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4445
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Noniin---onnea tulevista kotkoista! Minkäslaisia teille on tulossa? Ja alahan väkertää seuraavaksi niitä eristyksiä :smt080
Korpikotka

Viesti Kirjoittaja Korpikotka »

Sain tiedon vain, että "maatiaskanoja", joista on muutama on kukko. Joten näillä mennään, siihen saakka, kunnes selvyys tulee. Voitte olla varmoja, että tämä on paikka, jossa asiaa ensimmäiseksi hehkutan!

Älkää kertoko isännälle, mä oon vähä jo miettiny juttuja seuraavien talvien varalta. :smt016
Justiina

Viesti Kirjoittaja Justiina »

:smt005 Onnea Korppikotkalle kaakattajista :smt005 ps. siitä se homma lähtee etenemään :smt002
Korpikotka

Viesti Kirjoittaja Korpikotka »

Vihdoinkin!
Asiat ovat edenneet kukonaskeleen eteenpäin, tänään on saatu ulkotarhan puitteet valmiiksi, ja huomenna se saa verkkohunnun ylleen. Kyllä tuota isätää on saanutkin hoputtaa! :smt012 Mutta pääasia on se, että rojekti edistyy, ja meille muuttaa pian kaakattava lauma!!! :smt007
Edit.
Se on VALMIS!!! :smt005 Nyt ón hirviä hinku saada asukit uuteen kotiin. Toiveissa on ennen vappua saada kanaset.
Kiitos Matille neuvonpidosta ja ohjauksesta!
Korpikotka

Viesti Kirjoittaja Korpikotka »

NONIIN! :smt026
Sunnuntai on se suuri päivä mitä oon koko elämäni odottanut! Siipiveikot saapuvat!
Korpikotka

Viesti Kirjoittaja Korpikotka »

Vahinkolaukaus, mutta voinhan mä vaihteeksi vaikka hehkuttaa! :smt050
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Onnea onnea onnea!
Matti

Viesti Kirjoittaja Matti »

Varmasti on kauniita kanoja ja erityisen komea, aikoinaan meillä kuoriutunut ja meiltä lähtenyt kukko kruunaa tietty kaiken. :smt002 Onnea! :smt006
Korpikotka

Viesti Kirjoittaja Korpikotka »

Siellä ne nyt sulassa sovussa ovat. :smt007
Kaunis maatiaiskukko Antero, valkoisen Hippu-kanan sekä ruskeitten Impi, Kaisa, Maija ja Hintriikka -kanojen kanssa.
Ensimmäinen muna oli tupsahtanut jo kuljetusvaiheessa, ja viime yönä oli pesään ilmestynyt toinen muna.
Pesään laittamani pahnat olivat ihan samassa järjestyksessä kuin miten olin ne sinne laittanutkin... Eli pesää ei oltu kyllä kovin rakenneltu.... Mitäs tämä tahtoo sanoa?

Antero kukkona paimentaa hyvin akkalaumaansa, mutta miten ne nyt saisi oppimaan käyttämään kulkuluukkua? Kukko menee siitä hyvin, mutta kanat taapertavat vain maassa... Yöksi on pitänyt ne nostaa takaisin kanalaan, ja päiväksi ulos. Tosin, ovathan ne nyt vasta toista vuorokautta uudessa mestassa...

Miten orsien laita? Tuntuu, ettei ne käy orsille lainkaan?
Vai olenko minä vain hätäinen?

Kissat ja koira ovat melko piittaamattomia uusista tulokkaista. Mutta minä piittaan!!! :smt003
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4445
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Kovasti onnea! Kivat nimetkin!
Eipä ne kanat kovin kummoisesti pesää rakentele, muutaman korren nakkaavat olan yli, viimeistään silloin kun muna on tullut.
Luultavasti oppivat kulkuluukun ja orsien käytön, kunhan ovat kotiutuneet. Kakkakasat yön jäljiltä paljastavat missä ovat yöpyneet.
Korpikotka

Viesti Kirjoittaja Korpikotka »

No nyt sujuu! Kulkuluukkua käytetään ahkerasti, pesän ovat hylänneet ja tehneet oman pesän lattialle pesäkaapin alapuolelle.
8 kaunista ruskeaa munaa on jo putkahtanut, ja aamulla ei tarvinnut herätä kuin vasta viideltä, kun Antero pääseteli aarioitaan. :smt003
Yksi kanoista tykkää nukkua ulkona orrella, ja kaksi kulkuluukussa, pää kalaan päin. muut hornaavat sisällä. Yritin saada niitä kaikkia sisälle, mutta kun tahtovat niin tahtovat. Eikai siitä haittaa ole, vaikka ulkona nukkuvat?
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

No sehän on (varmaankin?) ympärikatettu tila, joten turvassahan ne ovat ja lämmintäkin tuntuu riittävän.
Korpikotka

Viesti Kirjoittaja Korpikotka »

^toki toki.
Tänään tehtiin toinenkin kulkuluukku, kun tuntui siltä, että ehtoisin oli niin ahdasta, kun kaikki halusivat nukkua luukulla. Kaksi rinnan, ja toiset niiden kahden päällä... Musta ainakin tuntui siltä, että kanat riemastuivat (ilosta) uudesta luukusta.
Toine orsikin laitettiin ulos.
Kumpa nämä lämpimät säät nyt vaan jatkuisivat!!! :smt004
Speedy

Viesti Kirjoittaja Speedy »

Onnex olkoon kanalalle !! Otin omat kanat n. neljä vuotta sitten ja homma oli mullekin aivan uusi. Rakastuin kuitenkin heti koko porukkaan, enkä voisi millään pistää ketään niistä pataan. Kukkokin on haudattu meidän koivulehtoon :smt003 Oliviakana joka kuoli yllättäen toimitin kuitenkin Pukkilan bussilla Eviraan, joten se jäi sille matkalle.
Mikä rotu sulle muuten tuli ?
Vastaa Viestiin