NiksiNurkka

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
epi

Re: NiksiNurkka

Viesti Kirjoittaja epi »

Kanoille kylpypaikaksi vanha auton rengas. Sen sitten täyttää millä parhaaksi näkee, oli se hiekkaa, tuhkaa, turvetta.. Renkaan "alapuolelle" voi laittaa halutessaan vanerin palan, niin ei sisältö valu matkalle jos tarvii siirrellä. Ei haittaa vaikka renkaan "yläreuna" olisi samalla tasolle pehkujen kanssa tai rengas kokonaan pehkujen päällä. Ei kaadu, ei kanat riko, helppo siivota tarvittaessa ja lähes tulkoon jokaiselta löytyy vanhoja rikkinäisiä renkaita.. En itse ole vielä kerennyt kokeilemaan, ajattelin kyllä tehdä tuommoisen meidän kanasille..
kukkamaa

Re: NiksiNurkka

Viesti Kirjoittaja kukkamaa »

^olipas hyvä idea!
SannaT

Re: NiksiNurkka

Viesti Kirjoittaja SannaT »

No niinpä olikin. Just pyörittelin yhtä rengasta pihassa kun tuli lumen alta esiin. Oli vissiin syksyllä jäänyt ponien agility treeneistä sinne nurtsille tai jotain :smt017
kaisumaria
araucana
Viestit: 519
Liittynyt: 12 Maalis 2010, 12:38
Paikkakunta: Pyhämaa (Uusikaupunki)

Re: NiksiNurkka

Viesti Kirjoittaja kaisumaria »

Mulla on ollut tapana kerätä munat aina taskuun tai rintsikoihin tai mihin milloinkin. Nyt vihdoinkin "keksin" ottaa käyttöön yhden joulukukkakoreista, jotka aina säästän. Ei näin kesäaikaan munat enää litsaudu housujen taskussa kumartuessa ja
tuntuu tosi siistiltä kantaa munakoria. Oon mä vähän nolo kun en tota keksinyt aikaisemmin. :oops:
Ei tästä mitään tule, mutta yritetään nyt kuitenkin
tiputii

Re: NiksiNurkka

Viesti Kirjoittaja tiputii »

Hyvä huomio tuollaisia koreja löytyy iteltäki monenlaista:) Meillä on yksi perheemme jäsenistä korien fanittaja joten meiltä löytyy ihkuja munakoreja....ja useempiki:D
kiva kana

Re: NiksiNurkka

Viesti Kirjoittaja kiva kana »

hieno keksintö!!!!!!!!!! heti kun päästään mökiltä niin mä alan heti väsää sellasta!!!!!! :smt001 :smt040
kochin-fani

Re: NiksiNurkka

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

Tää ketju onkin jääny multa huomaamatta mutta onneksi huomasin, tosi hyviä vinkkejä! :smt023

Meillä on kaurat ja munitusrehut pysyneet paljon puhtaampina tarjolla, kun laitoin ehkä n. 30 x 50 x 30 cm kokoisen vanhan puulaatikon kyljelleen seinää vasten ikään kuin katokseksi, jonne sitten laitoin ruoka-astiat. Pehku ei enää lentele niin helposti ruokien sekaan eivätkä kanat mene tepastelemaan kippoihin likaisilla jaloillaan :) Vanha lintulauta on saanut toimia tipujen ruokinta-astiana, hyvin toimii sekin! Eikä sellaista ole vaikea rakentaa itsekään.
minkuliini

Re: NiksiNurkka

Viesti Kirjoittaja minkuliini »

Perunankuorima hanskat toimii mainiosti orsien putsauksessa! Sileät orret kuten aitatolpat saa hyvin puhtaaksi jynssäämällä niitä kuorimahanskoilla :) Tilkka vettä sekaan jossa hiukan pesuainetta. Toimii :)
Avatar
Aleksandra
kalkkuna
Viestit: 1159
Liittynyt: 22 Kesä 2011, 21:30
Paikkakunta: Vihti

Re: NiksiNurkka

Viesti Kirjoittaja Aleksandra »

Hei, minkuliini! Olen yrittänyt etsiä perunankuorimahanskoja juuri tuohon tarkoitukseen, mutten ole löytänyt. Oiskos vinkkiä mitkä kaupat niitä myyvät?
PunainenKana

Re: NiksiNurkka

Viesti Kirjoittaja PunainenKana »

^ Täällä olen nähnyt useammankin ruokakaupan perunatiskissä ainakin kesäaikaan :smt001 .
Anna

Re: NiksiNurkka

Viesti Kirjoittaja Anna »

Samanlaisia hanskoja saattaa löytyä myös rautakaupan tms työhanska valikoimasta. Sain lahjaksi perunakäsineet ja vanhat työkäsineet olivet ihan samanlaiset. Ehkä myös vähän halvelmalla. Hyvä viestiketju!
PunainenKana

Re: NiksiNurkka

Viesti Kirjoittaja PunainenKana »

Mä olen muuten kosmetiikkaa puolella nähnyt kuorintahansikas nimellä :smt003
rilla

Re: NiksiNurkka

Viesti Kirjoittaja rilla »

En ole tätä ketjua aiemmin huomannut!

Kerron nyt kuitenki jotain ite hyvänä pitämiäni.
Voi olla et joku on jo laittanu näitä,mut en ehdi nyt tutkia.

Mä olen joihinki tuttuikin ja lähellä olevien sukulaisten huusholleihin kiikutellut kannellisia muovikannuja tai ämpäreitä.
Näin kylmällä ilmalla niihin voi laittaa ruuan tähteitä ja leivänkannikoita ym.
Selvennys: Tällästä astiaa voi säilyttää tällä ilmalla esim ulkona,parvekkeella yms.
Kesällä ei kai oikein toimi.

Kotona sitten kaadan pesuvatiin ja katon onko kaikki ok. Eli jos on luita tms,otan pois.
Kanoille on herkkukuppi valmis!
Jos haluaa,niin voihan ne sit vielä kuumentaa.-

Tipu ym häkkeihin olen kuivikkeen sekaan välillä laittanu puupellettiä tai puupohjaista kissanhiekkaa.
Pitää alusen kuivana,koska nää imee nestettä hienosti.
Samoin myös kompostiämpärin pohjalle vaikka kourallinen.

Hienoja ja käyttökelpoisia orsiviritelmiä saa,kun sitoo vaik paalinaruilla pariin pitkään riukuun välipuiksi lyhyempiä ja koko rakennelma nojalleen kanalaa. Mahtu paljon porukkaa.
Käytön jälkeen helppo purkaa ja vaik polttaa punkkeineen päivineen.

Siinähän niitä jotain. Lisää toisella kertaa. :smt035
Avatar
Aleksandra
kalkkuna
Viestit: 1159
Liittynyt: 22 Kesä 2011, 21:30
Paikkakunta: Vihti

Re: NiksiNurkka

Viesti Kirjoittaja Aleksandra »

Kiitos perunankuorimahanskavastauksista! Meidän lähimmistä ruokakaupoista en ole niitä löytänyt viime kesänä, mutta täytyypä seuraavaksi katsoa rautakauppojen valikoima.
kiva kana

Re: NiksiNurkka

Viesti Kirjoittaja kiva kana »

hihhi! :) me koitettiin tota joulukuusta kanalaan mutta sitten tuli kukko ja kutsui kaikki kanant paikalle ja näytti että täällä olis tämmönen ja yritti mennä kuusen oksille kuin orrelle! hihhi hihii :smt005
Vastaa Viestiin