kukko kosii ihmistä

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
katja_maarit

kukko kosii ihmistä

Viesti Kirjoittaja katja_maarit »

Mulla on 7 kk ikäinen kukkopoika ja vanhempi ykköskukko parvessa. Vanhempi kukko on tietysti johtaja ja ajattaa nuorempaa. Käyn aamuisin hakemassa pienemmän orrelta ulos pihalle irralleen, kun ei ykköskukko sitä sieltä yleensä päästä. No tossa eräs aamu kävin pikku kukon orrelta nostamassa ja jäin sitä ulos kyykölleen puhuttamaan niin tämä alkoi minua kiertämään, rapsutteli siipeä jalallaan :smt054 . Sitte muutaman sammaleen repi ja pudotti minun ete. Muita kanoja ei ollut ulkona, kuin minä :smt003 . Onkos muilla kukko kosinu ihmistä?
Tuulia

Re: kukko kosii ihmistä

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

Ihana kukko ! Koittaa susta pitää huolta kun sammaltakin antoi.
tepatsu

Re: kukko kosii ihmistä

Viesti Kirjoittaja tepatsu »

Meillä laitettiin kerran yksinäinen kukko lampaiden seuraan kesäksi, ja se otti ne lampaat laumakseen. En nähnyt kosiskelua, mutta kukko hengasi aina lampaiden kanssa ja seuraili niitä ja sitten se ilmoitteli niille herkkupaloista :smt049 .
Syksyllä kun lampaat siirrettiin toiseen aitaukseen niin jestas kun kukolle tuli kiire kun se tajusi että lampaat lähtevät pois aitauksesta, se otti siivet avuksi ja pinkoi koivistaan minkä kerkesi lampaiden perässä :smt007

Myöhemmin kukko on ollut ihan normaalisti myös kanojen kanssa.
Nuki

Re: kukko kosii ihmistä

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Aika liikkis kukko!
Meillä taas Kyllikki-kalkkuna on ihan rakastunut mun mieheen (sille on kyllä kasvamassa jo omanlajinenkin poikaystävä), se menee ihan villiksi kun näkee tai kuulee ukon pihalla. Kun päästän sen vapaaksi, se lyllertää juoksujalkaa isännän luo ja heittäytyy punastelevaksi lätyksi. Mun mies on ihan(an) otettu Kyllin ihailusta, se on ehdottomasti ukon lempilintu.
Mua taas viime keväänä riias yks kalkku-ukko, tosin se jäi ihan yhteen kertaan kun tapasin herran vaan ohimennen tuttavilla. Kalkatti ajoi omistajien nuorta koiraa pois mua "kiusaamasta", kiirehti heti takaisin mun luo pöyhistelemään ja juoksi pitkin pihaa perässä komeillen. Jotenkin hassua kun eläimet tuntuu usein ymmärtävän sen sukupuolen oikein vaikka laji onkin väärä, myös mun eka tyttökissa kiehnäs vielä leikattunakin perse pitkällä miesten perässä (sillä oli myös naiselliseen tapaan kenkäfetissi). Erityisesti sen makuun oli tummat miehet, vaaleet ja ristiverisetkin kelpas kyllä paremman puutteessa.
valtteri

Re: kukko kosii ihmistä

Viesti Kirjoittaja valtteri »

ihana kukko minulla on kukko joka luulee itseään ankaksi ja kosii niitä ihan hullun lailla :smt005
Avatar
Böödi
nuorikko
Viestit: 50
Liittynyt: 25 Loka 2008, 11:09
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: kukko kosii ihmistä

Viesti Kirjoittaja Böödi »

Mun toinen ruotsinmusta svarthöna kukko liehitteli mun kumpparia, kun vein niille ruokaa. Raapas jaloillaan maata, pörhisteli ja siihen kumpparinpäälle polkemaan :smt005 yritä siinä sit liikkua kukko jalkaterällä. Mä ensin luulin et vihoittelee, mut aikeet kävi ilmi. Nyt tää "salarakas kumppari" sai jäädä rauhaan kun kanat rupes munimaan. Oli sekin hauskaa kateltavaa..kana murisi pesässä ja kukko puoliks pesässä ihmetteli tyyliin "mikä sille nyt tuli" :smt042
Alhoja, silkki, valkohuntu, orpington ja paduan.
Ilona

Re: kukko kosii ihmistä

Viesti Kirjoittaja Ilona »

Meillä kans joskus nuorehko kukko, Eetu nimeltään, kosiskeli mua. Esitti soidintanssia ja tarjoili heinänpaloja.
vardenji

Re: kukko kosii ihmistä

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Mammalle taas on ex-tehotytöt tarjonnee itteensä :smt005 Mun tyttökissa kans rakastaa samaa miestä kun minäkin :smt050
kaztanja

Re: kukko kosii ihmistä

Viesti Kirjoittaja kaztanja »

Näitä munanetin juttuja lukiessa ei voi muuta ku tulla hyvälle mielelle! :smt003
suikku

Re: kukko kosii ihmistä

Viesti Kirjoittaja suikku »

Meilläkin Isa - Brownit antoivat aina, kun yritti ottaa niitä kiinni, tai muuten yllätin ne ylhäältäpäin! Nykyään en saakaan yhtään kanaa kiinni, kun ovat pihejä jopa kukolle.
petskin

Re: kukko kosii ihmistä

Viesti Kirjoittaja petskin »

Meillä on semmonen kukko että kun minä menen kana aitaukseen juoksee se kauhiata kyytiä vastaan ja alkaa tanssia minun ympärillä, sitten se kuopsuttaa minun
vaatteitani nokalla ja kun sille sanoo "kukko" niin siitäkös se innostuu. Ja kun se siinä on aikansa minulle tanssinut se jää sihen minun lähelle ja etsii minulle jyviä
maasta, klukluttaa oikei että nyt olisi herkkua. :smt001 :smt002
Vastaa Viestiin