Mitä tänään kuuluu?

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Raksu

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja Raksu »

Voi mulle muutti tänään uusi orppiteini neiti 5 kk, aivan ihanan kesy musta kaunokainen :smt007
harrastaja

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

Auto huollettu mut niinkuin ne miehet 5 vaille 4 oltiin huollon pihassa hakemassa pois :Mä takki päällä istuin puoltunti ja ootin .mut mies sano et se koulutus kesti minkä kesti.huomen puolpäivää töihin ja eka aamul auton katsastukselle ja kauppaan
ropponen

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja ropponen »

Ensilumi sataa ja tän kesän poikanen Sylvesteri laulaa lurautti ensimmäisen varhaismurrosikäisen kiekaisuyrityksen! :smt003 Sööttiä!
Iloisten Munatalo

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Minua yllytetään poikastuottajaksi .... kannattaisiko ryhtyä? :smt017 Meillä nimittäin on innokkaita hautojia :smt005
Avatar
tipsi
riikinkukko
Viestit: 1075
Liittynyt: 30 Touko 2007, 06:02
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja tipsi »

Eka aamu kun jätin ankat tänä syksynä sisälle päiväksi. Oli jotenkin niin kylmä. Ja jos olisin päästänyt pihalle, niin eivät juntturat kuitenkaan menisi sisälle vaikka jalkoja paleltaisi. Toivottavasti niille ei tule tylsää.. :-"
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
Hra Heinämäki

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja Hra Heinämäki »

Myrskyä taas odotettavissa pyryn kanssa. Toivottavasti mahdolliset sähkökatkot ei olis niin pitkiä kun vuos sitten. Viikonlopuksi kuitenkin melko kylmää luvassa, tänne lounaaseenkin 15-20c pakkasta. Viilenee kanalakin aika nopeasti ilman sähköä sellasissa olosuhteissa. :-"
harrastaja

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

Lämpölampun laitoin päälle kanalaan vaikk oli vielä +6 astetta kun tuo myrsky jäähdyttää
Kesämamma

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja Kesämamma »

Pitää vissiin laittaa lisälämmitystä kanalaan... Pehku ei pelaa, tai ei pala ainakaan. Ihan omaa laiskuutta toki. Mut niin superihanaa kun läärykausi loppuu ja tulee talvi! (hevoset ei enää kahlaa mudassa...)
Elsa-Maija

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja Elsa-Maija »

MUNA :smt041 eikun Kaksi munaa :smt003 Toinen vaan on tosi pikkuinen. Meille muutama viikko sitten muuttaneet kanat ilmeisesti lopettelevat sulkasatoaan ja muninta alkaa. Kolme kanaa ja kaksi munaa. Täähän meni jännäksi. :smt003 Edellinen omistaja kertoi ettei ruskeat kanat ehtineet heillä munimaan ollenkaan. Mutta nyt tuo toinen muna on varmasti ruskean kanan muna jun on kuoretaankin ruskea. Se muna vaan on puolet pienempi kuin vaalea muna. Katsellaan tuleeko seuraavasta munasta isompi.
Vaan olihan mukava ylläri lapsille. Pieni muna jo aukaistiin ja sillä oli sisällä jotain.... :smt017 epämääräistä ja ruskeaa sen keltuaisen lisäksi. Oiskohan kukko kerennyt polkemaan jotain vai voisko se olla vaan jotain muuta ylimääräistä kun kana on ollut pidemmällä munapaussilla?
Elsa-Maija

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja Elsa-Maija »

Ja vielä kolmas MUNA :smt041 :smt041 Vein aamuisesta innostuneena kanoille heinäpaalin ja en paljoakaan levitellyt sitä. Tuhkimo sitten innostui sinne kaivamaan pesää ja vienon kaakatuksen säestyksellä munasi sitten sen ihanan vaaleanpunaisen munansa. Tunsin itseni ihan rosvoksi kun hain munan sisälle. Ja kukkokin vissiin ajatteli niin koska kaakatti mulle vieressä sen aikaa kun otin muutaman kuvan ja kaappasin munan. :smt042
Voi, mun sydämeni on ihan myyty nyt, noi kanaset on niin ihania. On tullut päivä puuhasteltua kaikkea mitä nyt kanojen hyvinvoinnin eteen voisi tehdä. Ja lapset on tosi innoissaan. 10v neiti vaan olis halunnut hautoa tuon munan. Melkein suuttui mulle kun laitoin munan jääkaappiin. Eihän meillä ole hautomakonettakaan, ja en kyllä aja missään rintsikoissani kantamaan tuota munaa vaikka tyttö niin meinasikin. :smt043
mik

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja mik »

Mä sain juoksuankat sisälle :smt003
Viime yön olivat väkisin vielä ulkona, tänään sain ne sisälle, kun houkuttelin kalkkunat ruualla sisälle, enkä antanut ulos ruokaa. Kauhee protestointivaakutus kuulu, kun suljin ne sisään. Nyt ovat jo rauhoittuneet ja tyytyväisinä lämmittelevät räpylöitään :smt003
Tupuna

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja Tupuna »

Elsa-Maijalle onnea munista! :smt043
Elsa-Maija

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja Elsa-Maija »

Kiitti :smt003 Munia tulee ainakin se yksi päivässä, yksi kana munii täysillä, muut vielä harjottelee. Ja kanalassa on ollut kivasti lämmintä kun satoi kunnolla lunta ja sain lumikinokset ympärille lisäeristeeksi.
Voi miten ihania nuo kanaset :smt049
harrastaja

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

silkkitipuni muuttivat uuteen kotiin .Taitaavat olla jo kotona Kerrothan Sami kuinkan elo alkoi sujumaan siellä
Zulia

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja Zulia »

Meillä vähennettiin kukkoja 3 kappaletta, heinäkuun konehaudotuista siis kolme laitettiin pois.
Ja nykyään on se 3 isoa kukkoa kanalassa :smt001
Vastaa Viestiin