Keinoa häätää kanahaukka?

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

vardenji

Re: Keinoa häätää kanahaukka?

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Tähän eivät onneks oo vielä(kop kop) ilmestynee. Ihan lähellä mä olen niitä nähny, mutta ainoo ilman ketun jälkiä kadonnu kana tästä on lähteny ehkä kaks vuotta sitten ja se oli juur kotkottamaan oppinu sekakäppänänuorikko.
Viime kuun alkupuolella näky kyllä pieniä haukkoja kiertelemässä korkeella talon yllä, mut se näytti ekalta lennolta koko perheen voimin. Olivat aivan liian pieniä ollakseen kanahaukkoja.
Kiutu

Re: Keinoa häätää kanahaukka?

Viesti Kirjoittaja Kiutu »

Olen ajatellut joskus siirtää kanat uudelle alueelle, mutta sielläkin lentelee kanahaukka. Onkohan se kissankin hännän vienyt, kun kerran kissa oli yksi ja puoli viikkoa hukassa ja kun se löytyi, häntä oli amputointikunnossa, kanahaukka oli kyllä kissaa sitä ennen yrittänyt pyydystää. Ajattelin jo, että sinne pitäisi viedä isän ase, en kyllä silloin vielä ajatellut haukkaa ampua, mutta nyt ajattelen, että olisi hyvä, jos ei tarvitsisi pelätä, että kanat katoavat, jos päästää ne pihalle. Saisi siitäkin hyvän paistin, jos haukan ampuisi, vielä pitäisi oppia valmistamaan, mutta kait tehdessä oppii.
onnikas

Re: Keinoa häätää kanahaukka?

Viesti Kirjoittaja onnikas »

Kiutu, haukka on suojeltu, eikä sitä saa tappaa. Napsahtaa hyvät sakot jos kiinni jäät ja vielä haukan arvo, muutama satanen päälle. En siis suosittele. Tulee.paistille liikaa kilohintaa.
Avatar
nana
kana
Viestit: 77
Liittynyt: 13 Heinä 2015, 19:35

Re: Keinoa häätää kanahaukka?

Viesti Kirjoittaja nana »

Itselläni on tolpan päässä peltinen kukko. Kanahaukka on kahdesti tiputtanut sen tolpan päästä. Hyökkää mielummin ylempänä olevan kimppuun kuin maahan laiduntavien kanojen ja kukkojen kimppuun.
LINDELLINKANNAN MAATIAISKANAN kasvattaja
kulmala.seija(at)gmail.com
Schippy

Re: Keinoa häätää kanahaukka?

Viesti Kirjoittaja Schippy »

Toi peltikukko olis voinu olla hyvä idea! Meiltä meni just 50 % eli kaks kanaa parvesta haukalle. On tainnu jo oppia, joten ei taida enää toimia.
Vastaa Viestiin