Vieläkö pääsee säilyttäjäksi?

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
Klara

Re: Vieläkö pääsee säilyttäjäksi?

Viesti Kirjoittaja Klara »

Mulla alkaa pahasti horjua usko siitä pääseekö säilyttäjäksi. Tilasin rekisteröitymispaperit ynnä muut prosyyrit 8.5. eikä vielä ole näkynyt. Tiijän että etanaposti on hidas, mutta ei sekään nyt ihan näin hidas sentään ole. Mä kyllästyn kohta yrittämään, kun ei ole eka kerta, kun tuntuu että mun laittamat viestit ei kauheesti saa vastakaikua :smt012 Vissiin ilmajokisia ei sitte tarviikkaan säilyttää :smt019
Marika

Viesti Kirjoittaja Marika »

Mulle tuli pinkka papereita. Mut en kyllä muista yhtään kauanko meni, että ne tuli ..
maatiaiskukko
sussex
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maatiaiskukko »

Kannattaa soittaa niin selviää viivästyksen syy. Jos vaikka paperien käsittelijä on lomalla, josta syystä viipyy.
Tyrnäväläisiä maatiaisia Lapissa
kanamummo

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Kokeilkaa vielä juha.kantanen@mtt.fi ja homma saattaa selvetä. Tiina Tuovinen oli aikasemmin sairaslomalla, en tiä mikä nyt on tilanne.
pyrstö

Viesti Kirjoittaja pyrstö »

Kyllä sieltä tulee postia, mullakin kesti vähän aikaa kun oli lomilla just silloin. :smt002 Tuli jo pieni epätoivo. Lisäksi tulee tuhti infopaketti. Ja papereitahan ei tarvii jäädä odottelemaan vaan kanaostoksille voi lähteä jo ennen :smt023
Tietty voi tosiaan varmistaa jos oikeen viipyy vastaus.
Ilona

Viesti Kirjoittaja Ilona »

Tarmokas kirjoitti:Ostin siis vuosi takaperin 10 untuvikkoa, joista 2 oli kukkoja, loput kanoja. Eli ymmärsinkö oikein, siis parempi olisi laittaa kaikki tai osa "nykyisistä" kukoista paistiksi ja hommata uutta verta oleva kukko? Mitä sitten ensivuonna, jos tulee tipusia "uudesta" kukosta, niille kelpais sitten taas jo joku "nykyisistä" kukoista, vai? :smt017
Mä en tie, mikä on paras tapa toimia, mut mä olen ratkaissut asian niin, että laitoin lihoiksi vanhat kukkomme, kun ne olivat tuottaneet jonkin verran poikasia. Nyt on remmissä kolme kukkoa nuorempaa sukupolvea. Ne valikoituivat isosta kukkopoikajoukosta luonteensa perusteella: tulevat toimeen keskenään ja ovat kilttejä poikasille, kanoille ja ihmisille.

Jos näiden kukkojen jälkeläisistä tulee kukkoporukkaan sopeutuvia nuoria kukkoja, ne voivat jäädä ja vanhoja laitan paistiksi sitä mukaa. Ajatus olisi pitää noin neljää kanaa kohden yhtä kukkoa, sen mukaan tietysti kuinka moni mahtuu olemaan sovussa. Ei ole tarkoitus pitää yhtäkään kukkoa vuosikausia astumassa jälkeläisiään. Jossain vaiheessa hävitän kaikki omat kukot ja haen uusia jostain ihan muualta. Tämä olisi tarkoitus tehdä ehkä muutaman vuoden välein. Nykyisistä kukoistamme yksi on varmasti Mimmiltä saadusta siitosmunasta (valkoinen alho!), yksi on varmasti vanhan Raumalta saamamme kukon jälkeläinen ja yhden vanhemmista en osaa sanoa mitään, mutta hieno kukko on.

Kana ei kai ole hirveän herkkä sukusiitokselle, joten ei se nyt maailmanloppu ole, jos kukko astuu äitiään/sisartaan/tytärtään. Ei sitä polygamisella laumaeläimellä oikein estääkään voi. Mutta pitkässä juoksussa sisäsiitos alkaa kyllä vaikuttaa ja säännöllisesti kannattaa hankkia uutta verta joko kukkoina tai siitosmunina.
Tarmokas

Viesti Kirjoittaja Tarmokas »

Kiitti Ilona, luulen päässeeni nyt tästä "systeemistä" kärryille. Taitaa siis toi pääkukko Samulin olla seuraava paisti, se kun jo nyt rähisee noille pikkukukoille, kattoo sitten mitä kakkoskukko Mustiainen sanoo ja jos hankkisi porukoihin jostain vielä "vieraan vauvakukon". Ja katsoisi, mitä noille omille pääsiäiskundeille tekee...
Klara

Mulle ei vieläkään ole tullut paperin paperia eikä prosyyrin prosyyriä. Laitoin tänään uutta postia menemään, kuukauden päivät tässä edllisen yhteydenoton jälkeen odoteltuani. Jos ei nytkään tule mitään, niin sitten kyllä alan kyllästyä yrittämiseen :smt012 Kun mä olen maaliskuun alusta asti koittanu niitä papereita itelleni saada, niin alkaa pikkuhiljaa tuntua sille että pitäköön tunkkinsa jollei nytkään homma etene.

Tiina tosiaan oli saikulla silloin keväällä ja vastas mulle palattuaan töihin ja tilasin häneltä paperit. No.. nyt tilasin ne uudestaan.

Ei sillä, kyllä mä ton kanakantani olen ajatellut puhtaana pitää vaikkei mulla mitään virallisia papereita niille oliskaan, mutta olis kiva kuitenkin jos sellaset olis. Jos ei tälläkään kertaa mitään papereita tule niin sitte saa olla. Olen sitte epävirallinen säilyttäjä.
pyrstö

Viesti Kirjoittaja pyrstö »

No, höh. Kyllä mullakin aikansa kesti mutta toi nyt on tosi harmillista. Toivotaan nyt kuitenkin että tulevat sieltä jossain vaiheessa.
Klara

JIPII... mulle tulee nivaska papereita tällä viikolla - jes jes jes :smt041
Minnimanni

Viesti Kirjoittaja Minnimanni »

Ja mä en edes ala säilyttäjäks tällä pirsanan sulkajalka porukalla. Taidan vaihtaa noi maatiaiset Jussilan kantaan. Haluisko joku ostaa Tyrniksiä :smt003

Onnea Klaralle paperi nivaskasta :smt023
kanamummo

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Klaralle :occasion5: :occasion1: :occasion6: :occasion7: :occasion7: :toothy4: VIIMENKIN!!!!!
Ilona

Minnimanni kirjoitti:Ja mä en edes ala säilyttäjäks tällä pirsanan sulkajalka porukalla. Taidan vaihtaa noi maatiaiset Jussilan kantaan. Haluisko joku ostaa Tyrniksiä :smt003
Ala ihmeessä vaan. :smt023 Meilläkin kelpas karvajalkaset alhot ohjelmaan. Tyrniksiä on kuiteskin aika vähän, joten kyllä ne olemassaolevat kantsii ohjelmassa pitää. Sä saat myöhemmin ominaisuutta vähemmäksi jättämällä siitokseen vaan silojalkasia kukkoja.
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Ilona kirjoitti: Meilläkin kelpas karvajalkaset alhot ohjelmaan.
Täh? Onks ne karvajalkasia? Ihan tosi? :smt103 Aika hassua, että ne hyväksyttiin ohjelmaan, sillä Alhojen tilannehan on suht hyvä ja käsittääkseni Alhoissa on tosi vähän ollut näitä muiden rotujen ominaisuuksia.
Ilona

Joo, tästä on ollut jo keskustelua aikaisemmin. Nyt on vähän kiirus, en ehdi hakemaan topikkia. Mutta siis lyhyesti: saatiin ohjelman ulkopuolisia määrittelemättömiä maatiaisen näköisiä kanoja, olleet pitkään samalla omistajalla, joka saanut ne kauan samaa kantaa pitäneestä talosta. Tuovinen määritti ne alhoiksi ja otti ohjelmaan. Muuten ihan alhon näkösiä, mutta karvajalkoja kyllä oli osalla ja sitä ominaisuutta putkahtelee edelleen.
Vastaa Viestiin